Sweet 16 organiseren? Zo doe je dat!

14 september 2017

Ben jij bijna 16 en wil je dit goed vieren? Maak er dan een geweldig feest van! Nodig je beste vrienden/vriendinnen en familie uit en vier je verjaardag met een echte Sweet Sixteen. Hoe je dit het beste kan aanpakken? Je leest het in onderstaand artikel.

Uitnodigingen

Als je gasten op het feestje wilt hebben zullen er uitnodigingen moeten worden verstuurd. De genodigden moeten zorgvuldig worden uitgezocht aan de hand van de grootte van de locatie. De uitnodiging moet een aantal weken van tevoren worden verstuurd zodat men hier rekening mee kan houden en deze avond vrijhouden. Uitnodigingen kunnen per kaart worden verstuurd maar de jeugd van tegenwoordig maakt veel sneller een Whatsapp groep aan of een besloten Facebook pagina met de details van het feest.

Locatie en aankleding

De locatie voor een Sweet Sixteen hoeft niet heel groot te zijn, dit kan in overleg worden gedaan. Het feest kan thuis worden gehouden, maar ook in een afgehuurd café of barretje. De aankleding is erg belangrijk, dit zorgt voor veel sfeer en brengt de jeugd in de stemming. Denk aan leuke slingers, feestverlichting, vlaggetjes, ballonnen en een eventueel thema voor het feest.

Eten en drinken

Helaas mogen de 16 jarigen geen alcohol, geef de mensen die 18+ zijn een bandje zodat je in de gaten kan houden wie wel/niet mag drinken. Zorg voor een leuk alternatief en kies voor non alcoholische cocktails en mojito’s. Dit is extra lekker en zo kan de jeugd zich als echte volwassenen gedragen. Qua hapjes kan er gedacht worden aan lekkere bittergarnituur, popcorn, chips en divers snoepgoed. Zo is er voor ieder wat wils en komen de gasten niks tekort.

Thema

Een Sweet Sixteen kan een leuk thema bevatten. Denk aan verschillende thema’s zoals: film, gemaskerd bal, een tropisch thema of highschool bijvoorbeeld. Zo kan jij je lekker uitleven en kunnen de gasten zich voor een avondje in het thema wanen. Een themafeest is erg leuk omdat iedereen verkleed is en de sfeer er direct goed in zit.

Extra’s

Om het feest wat extra’s te geven is een dj gewenst met goede geluidsinstallatie. Deze kan de leukste en nieuwste nummers draaien en de mensen op de dansvloer lekker laten bewegen. Een photobooth is ook een erg leuke toevoeging. Zo kunnen de gasten hun leuke herinneringen vastleggen en gezellig samen op de foto gaan. Voor de jarige is het erg leuk alle foto’s terug te zien en samen met de feestgangers op de foto te gaan.